lördag 20 april 2013

Bara vara



Äntligen känns det som vi går mot varmare tider, och sommaren snart är här.
Jag längtar till att få sitta ute och njuta av att bara vara.

Om några veckor ska min examensuppgift vara inlämnad och den 7 maj ska den presenteras och därefter har vi bara en enda sista dag kvar, den 8 maj, med betyg/diplomutdelning.

Det ska bli både skönt och oskönt att lämna skolan* bakom sig, jag har lärt mig en hel del, men det finns fortfarande mycket kvar att utforska. Jag tänkte jag skulle fortsätta att studera färg, och färgsättning inomhus. Ett mycket intressant ämne, som jag gärna skulle dela med mig vidare av längre fram.
Vi har fått grunderna i NCS-färgsystem, och jag blir helt sprallig av när jag tänker på alla möjligheter som finns att använda olika nyanser, kulörer, svarhet, vithet, kulörthet och komplementfärger i inredning, kläder och accessoarer.




Bilden ovan tog jag på Formex i januari 2013, jag gillar att kombinera olika mönster i samma färgskala. Som extra knorr på grisen gillar jag att de fått till några läskflaskor i samma röda kulör.

*skolan = 2 årig Yrkeshögskola med inrikting på inredning och försäljning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar